بلاگ

  • ۰
  • ۰

به طور کلی لباس کار ضد آرک پوششی است که برق کاران، آتش نشانان، کارگران شرکت نفت و ... باید از آن استفاده کنند زیرا استفاده از لباس های محافظ در محیط کار بسیار مهم است. لباس محافظ به دلیل ویژگی های ظاهری خود در برابر بسیاری از شرایط مقاوم است و می تواند از شما محافظت کند.
این پوشش ها به دلیل خواص طبیعی خود الکتریسیته ساکن را جذب نمی کنند و از ایجاد جرقه در محیط های حساس جلوگیری می کنند. این به معنی محیط های حساس شرکت های نفتی، میادین فشار قوی، میادین گاز فشار قوی و غیره است. این قطعات به شدت انفجاری هستند و با کوچکترین جرقه ای منفجر می شوند
به همین دلیل باید با لباس های معمولی پر از فرش از ورود به این مکان ها خودداری کنید. برای آشنایی بیشتر با لباس های ضد جرقه و دانستن فواید آن، توصیه می کنیم در انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم ویژگی ها و مزایای استفاده از این لباس ها را بررسی کنیم.
استفاده از لباس کار قابل اشتعال در محل کار
مزایا و ویژگی های پارچه کار ضد جرقه:
لباس ضد جرقه ویژگی های زیادی دارد که استفاده از آن را بهبود می بخشد. این ویژگی‌ها تنها از چند برند موجود است که کیفیت ساخت بالایی دارند و به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهند. یکی از این برندها، برند پادجامه است که به عنوان یک شرکت دانش‌بر، از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای تولید این لباس‌ها استفاده می‌کند. از ویژگی های اصلی لباس ضد جرقه پد جامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- لباس کار نسوز، در امان از خطر
لباس کار ضد جرقه با توجه به خصوصیات ظاهری خود بارهای الکتریکی را از بدن دفع می کند و روی آن نمی ماند. جنس این لباس ها از کیفیت خوبی برخوردار است که وظیفه خود را انجام می دهد تا بار الکتریکی را به بهترین شکل ممکن منتقل کند و از ورود گرد و غبار به الیاف آن جلوگیری کند.
این لباس ها را می توانید از برند پادجامه تولید کننده انواع لباس های محافظ تهیه کنید. این برند بیش از 20 سال است که در این زمینه فعالیت می کند و کیفیت ساخت عالی دارد.
2- استفاده در محیط مرطوب.
برق می تواند سریعتر و راحت تر در یک محیط با رطوبت بالا جریان یابد در چنین مکان هایی باید از لباس های کار ضد جرقه استفاده کنید تا از ورود برق به بدن و عبور از الیاف لباس جلوگیری کنید.
خاصیت ضد جرقه این لباس ها در عملیات آتش سوزی بسیار مفید است و می تواند شما را از برق گرفتگی در ولتاژ بالا محافظت کند. از طرفی این لباس در برابر رطوبت مقاوم بوده و از ورود رطوبت به الیاف خود جلوگیری می کند.
3- راحتی عالی
الیاف موجود در لباس های ضد جرقه الیافی نرم و سبک هستند و مقاومت بالای آن ها در برابر پارگی و کشش باعث می شود که نسبت به سایر لباس های محافظ بسیار راحت و سبک تر باشند. انعطاف الیاف در این لباس ایده آل است و حرکت شما را محدود نخواهد کرد.
این لباس برای کارگرانی که ساعات طولانی کار می کنند بسیار مناسب است. زیرا این محصول طراحی راحت و الیاف آن نرم و ضد حساسیت است که می تواند آنها را از آسیب های احتمالی محافظت کند.

الیاف مختلف در تولید لباس کار محافظ جرقه استفاده می شود. زیرا هر کدام از این الیاف دارای خواص ویژه ای بوده و برای موقعیت ها و شرایط خاص مناسب می باشند. به طور کلی الیاف این لباس از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی از جمله کتان و پنبه ساخته شده است.
این مواد خاصیت بسیار کاربردی دارند و به دلیل همین خاصیت است که در لباس های ضد جرقه استفاده می شوند. این ویژگی عدم چسبندگی لباسشویی است. این ماده پس از آتش سوزی به پوست نمی چسبد و از بروز چیزهای بد جلوگیری می کند.
5- بسیار ایمن
ایمن نگه داشتن خود با لباس های بدون جرقه هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی مهم است. آتش نشانان زمانی که بدانند لباس های بدون جرقه ایمن هستند، به راحتی و با اطمینان عمل خواهند کرد.
علاوه بر این ایمنی بالای این لباس ها باعث می شود هیچ اتفاقی برای کاربر نیفتد. به همین دلیل ارائه لباس های با کیفیت به مردم بسیار مهم است. یکی از برندهایی که می توانید با خیال راحت از آن لباس های ضد جرقه بخرید، Padjame است.
6- واکنش پذیری در مقابل چیزهای دیگر
اگر از لباس های غیر درخشان استفاده می کنید، ممکن است بتوانید بخار خروجی از لباس را ببینید. دلیل این امر گرمای تولید شده در حین حرکت برق از طریق لباس است. برخی از مردم فکر می کنند که این بخار ناشی از واکنش شیمیایی است که لباس های درخشان با مواد شیمیایی و آلی ایجاد می کنند. اما این نظر کاملا اشتباه است و باید گفت که لباس ضد جرقه هیچ واکنشی به مواد شیمیایی و آلی نشان نمی دهد. این امر کاربرد آن را گسترش داده و می تواند استفاده از آن را آسان تر کند.
7- بهترین و زیباترین طرح
لباس کار ضد جرقه در مدل های یک تکه و دو تکه تولید می شود. مدل دو تکه شامل مانتو و شلوار می باشد. طراحی این جفت قطعه یکسان بوده و تنها به صورت جداگانه تولید می شوند.
مدل دیگر این لباس یک تکه است و شلوار و کاپشن ترکیبی است. در برخی از مدل های این لباس، چکمه و دستکش چسبانده شده است، در حالی که در برخی دیگر جدا هستند.
لباس کار ضد پاشش برای آتش نشانان
آتش نشانان می توانند از این لباس در عملیات امداد و نجات استفاده کنند. ویژگی های این لباس برای موقعیت های خطرناک است و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای آتش نشانان است. از جمله این ویژگی ها می توان به مقاومت حرارتی الیاف این لباس اشاره کرد.
به علاوه یکی دیگر از ویژگی های لباس ضد جرقه مقاومت آن در برابر برق گرفتگی است که از برق گرفتگی در حین کار جلوگیری می کند. این جلیقه ها به رنگ سبز فسفری و دارای نوارهای شبانه هستند که نور را به خوبی منعکس می کنند.

لباس قوس 20 کالری به عنوان مجموعه ای ارتقا یافته از لباس های محافظ الکتریکی برای محافظت از کارگران در مواجهه با خطرات فلاش قوس استفاده می شود. این لباس ها با مواد پیشرفته و فناوری های جدید طراحی و تولید می شوند تا به کاربران آسیبی نرسانند و اقداماتی مانند جلوگیری از انتشار گرما، اشتعال پذیری و سایر عوارض قوس الکتریکی بر روی بدن افراد را به حداقل برسانند. ELECTPRO® ARC 20 cal (G2L ARC/A) ژاکت و شلوار محافظ از مواد با کارایی بالا و با کیفیت ساخته شده است. این محصول با استانداردهای بین المللی و ملی مانند NFPA 70E، ASTM F1506 و ANSI/ISEA 125 مطابقت دارد. این استانداردها نشان دهنده قابلیت اطمینان عملکرد و مقاومت لباس در برابر حرارت قوس و شعله است. این لباس قوس 20 کالری تضمین شده است که از کارگر در برابر این نوع خطرات با جزئیات طراحی بهبود یافته محافظت می کند. طراحی بدون درز، هودهای مجزا و استفاده از تسمه های قابل تنظیم به طور کامل پوشنده را می پوشاند و راحتی و انعطاف پذیری را در حین کار تضمین می کند. این پاپیون بادوام بوده و قابلیت مقاومت در برابر آتش را نیز دارد. شکستگی و شعله ور شدن مواد در این لباس ها به حداقل می رسد و مقاومت آنها در برابر قوس الکتریکی بسیار افزایش می یابد. علاوه بر این، برای ایمنی بیشتر، این کت و شلوار با یک ژاکت و شلوار برای محافظت از کل بدن کارگر در برابر خطر قوس الکتریکی ارائه می شود. بنابراین، کت و شلوار محافظ ELECTPRO® ARC (G2L ARC/A)، با طراحی قوی، استفاده از مواد با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته، انتخاب مناسبی برای کارگرانی است که به شدت در معرض خطرات فلاش قوس هستند. این لباس به طور قابل توجهی خطر گیر افتادن و احتمال آسیب فیزیکی ناشی از قوس را کاهش می دهد و از عواقب جدی و عمده ای مانند سوختگی و آسیب پوستی جلوگیری می کند.
لباس IST Anti-Electric Spark به عنوان لباس آتش نشانی از الیاف پنبه طبیعی، مقاوم در برابر حرارت و الیاف پلی آمید ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر اثر حرارتی جرقه های الکتریکی دارد.
تولید لباس کار آتش نشانی IST بر اساس استاندارد 89/686 EEC و استانداردهای EN ISO 11612: 2008 و EN 61482-1/2 (کلاس 7KA) با جریان قوس الکتریکی 7000 آمپر و انرژی حرارتی قوس الکتریکی 318 کیلوژول تست شده است. و توانست تاییدیه لازم را کسب کند.
این پوشش دارای کلاس مقاومت جرقه Eio Power: 1.10 کالری بر سانتی متر مربع است.
کت و شلوار ضد جرقه برقی IST دارای دو جیب پایین و یک جیب سینه روی کت است و از نوارهای رنگارنگ در پشت کمر، سینه، آستین و پاها استفاده می کند. شلوار برای دید بهتر
وزن خالص آن 2900 گرم است و با توجه به حرکت صحیح و الگوی معمولی متناسب با بدن، علاوه بر محافظت بالا، راحتی زیادی را برای کاربر فراهم می کند.
سایز L برای افراد با قد 182-188 سانتی متر، سایز M برای افراد با قد 176-182 سانتی متر و سایز S برای افراد با قد 170-176 سانتی متر مناسب است.

  • ۰۲/۱۱/۲۸
  • محمد مارانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی