بلاگ

  • ۰
  • ۰

عینک ضد جوش

جوشکاری و برش شیشه ایمنی
عینک ایمنی جوشکاری و عینک ایمنی برش برای جلوگیری از صدمات خطرناک تشعشعات جوشکاری یا جلوگیری از ورود پرتابه های تیز و ضد تشعشع به چشم استفاده می شود.
جوش و برش شیشه های ایمنی:
عینک های ایمنی تابشی جوش و برش نوعی محافظ چشم و عینک ایمنی هستند که به عنوان محافظ چشم و در برابر اشعه های مختلف و آسیب های نور ناشی از فعالیت های صنعتی مانند جوشکاری عمل می کنند.
چشم ها در محیط جوشکاری بسیار آسیب پذیر هستند. این نوع محافظ ها با دو نوع کدورت 3 و 5 می توانند هنگام جوشکاری با جریان برق یا گاز محافظت خوبی داشته باشند.
نور شدید تولید شده توسط شعله اکسی استیلن باعث آسیب به بافت های چشم می شود، بنابراین جوشکاری هرگز نباید بدون محافظ چشم با درجه تاریکی کافی و با چشم غیر مسلح انجام شود.
یکی از این شیشه ها دو جداره بوده و به دلیل محافظت مضاعف و قابلیت دید در مواقع غیر جوشی مانند برش به دلیل متحرک بودن صفحه تاریک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
انتخاب عینک ایمنی تیره و ضد تشعشع مناسب چشمان شما را سالم نگه می دارد و شما را از خطرات احتمالی محافظت می کند.
تفاوت بین عینک معمولی و عینک محافظ در برابر اشعه:
عینک‌های استاندارد کیفیت بالاتر و گران‌تری نسبت به مراقبت از چشم دارند. عینک های ضد تشعشع مقاومت بالاتری نسبت به محافظ چشم معمولی دارند و لنزها، عینک ها و فریم آن ها در برابر حرارت و جرقه مقاومت بیشتری دارند.

هنگام خرید عینک ایمنی جوشکاری باید از هر دو چشم در برابر قطعات فلزی یا حرارت و جرقه و حرارت بسیار بالای جوش محافظت کرد و طبیعتاً هنگام خرید عینک ایمنی در برابر اشعه باید در انتخاب محافظ ایمنی بسیار حساس بود. در برابر تشعشعات اعمال شود.
عینک های جوشکاری از پلی کربنات ساخته شده اند و لنز و شیشه آن بسیار محکم بوده و با روکش ضد خش محافظت می شود.
عینک ایمنی جوشکاری Yuvox futura 9180143 سطح 3
عینک ایمنی جوشکاری:
استاندارد عینک های جوشکاری مجموعه ای از ایمنی و الزامات برای طراحی و استفاده از عینک های ایمنی است. این استانداردها به گونه ای طراحی شده اند که اطمینان حاصل شود که محافظ چشم از چشم ها در برابر آسیب های جدی ناشی از جوش محافظت می کند.
رایج ترین استانداردهای شیشه های محافظ برای جوشکاری:
استاندارد ANSI Z87.1-2015:
این استاندارد توسط مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) منتشر شده است (بیشتر بدانید) و برای عینک های ایمنی که در برابر اشیاء پرتاب شده، گرد و غبار و پاشیدن مواد شیمیایی محافظت می کنند، کاربرد دارد. این استاندارد همچنین الزامات خاصی را برای عینک های جوشکاری تعریف می کند. به عنوان مثال، عینک ایمنی در برابر تشعشع باید از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شود تا در برابر جرقه های جوشکاری مقاومت کند.

IN 169 chiyero:
این استاندارد توسط کمیسیون اروپا منتشر شده است و برای عینک های ایمنی که در برابر پرتاب اشیاء، گرد و غبار و پاشیدن مواد شیمیایی محافظت می کنند، اعمال می شود. این استاندارد همچنین الزامات ویژه ای را برای شیشه های ایمنی جوشکاری مشخص می کند. به عنوان مثال، محافظ چشم محافظ پرتو باید از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شود تا در برابر جرقه های جوشکاری مقاومت کند.
استاندارد AS/NZS 1337:
استاندارد AS / NZS 1337 توسط استرالیا و نیوزلند منتشر شده است و عینک های ایمنی را پوشش می دهد که در برابر اشیاء پرتاب شده در گرد و غبار و انفجارهای شیمیایی محافظت می کند. این استاندارد همچنین الزامات خاصی را برای شیشه های جوش تعریف می کند. به عنوان مثال، محافظ چشم در برابر تشعشع باید با مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شود تا در برابر جرقه های جوشکاری مقاومت کند.
قبل از خرید عینک ایمنی جوشکاری باید به چه نکاتی توجه کنم؟
هنگام انتخاب عینک ایمنی جوشکاری، مهم است که عینک ایمنی را انتخاب کنید که استانداردهای ایمنی مناسب را داشته باشد. این تضمین می کند که محافظت از چشم در برابر اشعه از چشم شما در برابر آسیب جدی محافظت می کند.
یکی از الزامات این محصولات استاندارد EN172، EN166 است. این استانداردها سطح فیلتر تابش نور و مقاومت در برابر ضربه را برای لنزهای عینک تعیین می کند. عینک ضد تشعشع برای جوشکاری در سه سطح IR، یعنی لایت سه، لایت پنج، لایت شش یا فیلتر خودکار.

استاندارد EN172 برای شیشه های ایمنی مخصوص جوشکاری
استاندارد EN172 استاندارد اروپایی عینک محافظ برای جوشکاری است. این استاندارد الزامات ایمنی را برای حفاظت در برابر تشعشع برای محافظت از چشمان کارگران در برابر نور جوشکاری قوی و مضر ایجاد می کند.
عینک های ایمنی جوشکاری که دارای استاندارد EN172 هستند دارای علامت CE هستند. این نماد نشان می دهد که محافظ چشم ضد اشعه مطابق با الزامات ایمنی استاندارد EN172 است.
استفاده از عینک ایمنی مطابق با استاندارد EN172 یک راه مهم برای محافظت از چشمان شما در برابر صدمات جدی ناشی از جوش است.
جوشکاران و دستیاران جوشکار و افرادی که در نزدیکی فرآیند جوشکاری کار می کنند در برابر خطرات جوشکاری آسیب پذیر هستند.
پرتوهای ساطع شده در طول فرآیند جوشکاری مانند اشعه ماوراء بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) برای چشم خطرناک و مضر هستند. بنابراین استفاده از عینک ایمنی ضد تشعشع ضروری است.
فرآیند ضد تشعشع uvex I-VO 9160043 برای جوش شیشه
ویژگی های عینک ایمنی جوشکاری
عینک های ایمنی جوشکاری علاوه بر رعایت استانداردهای ایمنی باید دارای ویژگی های زیر نیز باشند:
عدسی های مقاوم در برابر حرارت: عدسی های عینک های ایمنی تشعشعی باید از مواد مقاوم در برابر حرارت ساخته شده باشند که بتوانند جرقه های جوشکاری را تحمل کنند.
فیلترهای جوشکاری: فیلترهای جوشکاری در عینک های ایمنی تابشی برای محافظت از چشم در برابر نور شدید و مضر جوش استفاده می شوند. فیلترهای جوشکاری در انواع مختلف با سطوح مختلف کدورت موجود هستند که هر کدام برای نوع خاصی از جوشکاری مناسب هستند.

برای خرید تجهیزات ایمنی فردی اینجا کلیک کنید.

  • ۰۳/۰۲/۰۹
  • محمد مارانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی