بلاگ

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بدیهی است که صرف نظر از اینکه در چه صنعتی مشغول به کار هستید، باید از تجهیزات و لباس های خاصی استفاده کنید که مناسب آن شغل باشد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات جبران ناپذیری پیش بیاید.
یکی از مشاغلی که نیاز به پوشاک خاص و ایمن دارد، کسانی هستند که در زمینه برق کار می کنند. این افراد اغلب در معرض برق گرفتگی و سوختگی قرار می گیرند. بنابراین باید از لباس هایی استفاده کنید که از این اتفاق جلوگیری کند.
در مقاله امروز قصد داریم در مورد لباس ایمنی برقی و انواع آن صحبت کنیم.
خطرات در محل کار برقکار
همه می دانیم که یکی از خطرناک ترین و مهم ترین پدیده ها در هر مکان و محیط کاری، خطر جریان الکتریکی است. مهندسان برق و تمامی کارگران شاغل در این محیط ها همیشه با این چالش ها روبرو هستند. برخی از خطرات عبارتند از:
قرار دادن کابل های برق بالای سر افراد
از آنجایی که ولتاژ سیم های برق در محیط های صنعتی و کاری بسیار بیشتر از منزل است، وجود این سیم ها بالای سر افراد همیشه خطر برق گرفتگی و سوختگی را برای افراد به همراه دارد.
عدم استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب
افرادی که از تجهیزات و لباس های محافظ مناسب استفاده نمی کنند همه خطرات را افزایش می دهند. به همین ترتیب، اگر لباس مورد استفاده ترک خورده یا سوخته باشد همچنان خطرناک است زیرا لباس محافظ باید از سر تا پا سالم و بدون هیچ گونه خراش یا پارگی باشد.
استفاده از ابزارهای آسیب دیده
استفاده از ابزارهای شکسته و آسیب دیده مانند کابل های کثیف و غیره برای شما بسیار خطرناک است. بنابراین در حین استفاده از سالم بودن ابزارها اطمینان حاصل کنید.
خاک مناسب نیست
اگر پایه ابزار و تجهیزات کار شما کافی نباشد، خطرات افزایش می یابد. کار بر روی نواحی مناسب بسیار موثر است زیرا می تواند تنش ناخواسته را سرکوب کند.
عایق آسیب دیده
استفاده از لباس کار عایق های آسیب دیده بسیار خطرناک است. همیشه باید عایق را بررسی کنید و در صورت وجود کوچکترین آسیب، تمام منابع برق را خاموش کرده و آن را تعمیر کنید.
رطوبت محیط
هرگز نباید در محیط گرم با تجهیزات الکتریکی کار کنید زیرا آب به راحتی جریان الکتریکی را هدایت می کند.
به نظر شما راه حلی برای این مشکلات وجود دارد؟ آره. از لباس های ایمنی الکتریکی استفاده کنید. در ادامه می خواهیم این لباس ایمنی را معرفی کنیم و جنبه های مختلف آن را بررسی کنیم.

انواع لباس ایمنی برقی
یکی از فاکتورهای مهم در طراحی لباس ایمنی برقی این است که شکل و ظاهر مناسبی داشته باشد تا در تاریکی و در فاصله دور به خوبی دیده شود. همچنین در هوای بد همراه با مه باید بیش از 50 درصد دید داشته باشد. به همین دلیل در طراحی این لباس ها از رنگ های زرد و نارنجی بیشتر استفاده شده است.
لباس های الکترونیکی چه ویژگی هایی دارند؟
این لباس باید متناسب با سایز فرد باشد. لباس های گشاد و تنگ برای کار مناسب است.
باید با توجه به محیط کار فرد از نظر آب و هوا و شرایط کاری طراحی شود.
لباس ها نباید جیب های زیادی داشته باشند و بیشتر آنها باید کوچک باشند تا در کار اختلال ایجاد نکنند.
در طراحی یا دوخت این لباس ها نباید از زیپ و دکمه استفاده کرد، زیرا خطر برق گرفتگی را افزایش می دهد.
در طراحی این نوع لباس ها بهتر است از پارچه های نخی اما متراکم که به خوبی عایق هستند استفاده شود.
آسین ها بهتر است دکمه های انعطاف پذیر و پلاستیکی داشته باشند تا افراد بتوانند به خوبی کار کنند.
مواد لباس محافظ الکتریکی
جنس لباس کار تاثیر زیادی در عملکرد افراد دارد. معمولاً در طراحی لباس ایمنی برقکارها از کتان و پنبه صد در صد طبیعی یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. پنبه در بیشتر لباس ها استفاده می شود زیرا در هنگام کار با ولتاژ بالا نسبت به سایر انواع پارچه کمتر در معرض سوختن و ایجاد گرما است. یکی دیگر از مزایای پنبه این است که هنگام سوختن به بدن نمی چسبد.
بنابراین با توجه به موارد فوق، استفاده از پارچه های مرغوب در طراحی و دوخت لباس محافظ برقکارها ضروری است. چون اگر این کار را نکنی نه تنها خوب کار نمی کند. اما خطر را نیز افزایش خواهد داد.
استفاده از لباس مناسب برقکار چه فایده ای دارد؟
با توجه به تهدیدات ذکر شده برای افراد در محیط کار برق، متوجه می شویم که استفاده از این نوع لباس ایمنی برای حفظ جان تکنسین ها و مهندسان برق بسیار مهم و ضروری است. و سوخت.
مقدمه ای بر خواص لباس های عایق برق
با توجه به مهارت های فنی فروشگاه اینترنتی، هر شغلی لباس کار مخصوص به خود را دارد که با توجه به موقعیت خاص خود طراحی شده است. در صنایع پرخطر مانند صنعت برق، ایمنی و سلامت اهمیت دارد و لباس های الکترونیکی برای رفع این نیاز و افزایش ایمنی و تطبیق پذیری طراحی می شوند. اما سوال اینجاست که لباس کار برای مهندسان برق چه ویژگی هایی دارد و چگونه می تواند افراد را از خطرات مختلف در امان نگه دارد؟
در این مقاله تمام جزئیات و کارکردهای مورد نیاز و پارچه مورد استفاده طراحان دوخت در تولید لباس کار برقی را ذکر می کنیم تا با اطلاعات کافی بتوانید لباسی امن و راحت برای خود تهیه کنید.
لزوم استفاده صحیح از لباس کار برقی چیست؟
همانطور که می دانید یکی از مهم ترین خطراتی که متخصصان برق را تهدید می کند، خطر برق گرفتگی است. برای کاهش خطر برق گرفتگی باید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کرد. لباس های مناسب برای کارهای برقی در کارگاه تولیدی ایمن صنعت ایران بر اساس این نیاز و مهندسین و کارکنان شاغل در این صنعت طراحی می شود.

  • محمد مارانی
  • ۰
  • ۰

لباس کار نسوز نوعی لباس کار مقاوم در برابر حرارت و آتش است که برای محافظت از کارگران در محیط های خطرناک در دمای بالا استفاده می شود. این لباس ها معمولاً از موادی مانند الیاف آرامید، پارامید و مداکریلیک ساخته می شوند که در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند.
مشخصات و سطوح دمایی لباس کار مقاوم در برابر آتش باید به شرح زیر باشد.
1. حفاظت در برابر حرارت: لباس های آتش نشانی باید قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت بالا باشد تا از کارگران در برابر گرما و آتش محافظت شود.
2. ذوب نشدن: لباس کار نسوز باید بتواند در برابر حرارت زیاد ذوب نشود تا از آسیب به بدن کارگر جلوگیری شود.
3. انتشار غیر شعله: لباس های کار مقاوم در برابر شعله برای کنترل آتش و جلوگیری از گسترش آن در صورت تماس با آتش باید قابلیت انتشار شعله را داشته باشند.
4. جذب حرارت کم: لباس کار مقاوم در برابر آتش باید بتواند گرمای کمتری را جذب و انتقال دهد تا از پوست کارگران در برابر آسیب های حرارتی محافظت کند.
5. دارای استانداردهای مناسب: لباس کار مقاوم در برابر آتش باید با استانداردهای حرارتی صحیح مانند EN ISO 11612 (برای مقاومت در برابر گرما و آتش) و EN ISO 11611 (برای مقاومت در برابر آتش پرتابه) تولید شود.
استاندارد EN ISO 11612: استاندارد لباس های محافظ برای کارگرانی که در معرض حرارت و شعله قرار دارند (به استثنای جوشکاران و آتش نشانان). این بدان معنی است که کاربر از قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض شعله و (به میزان محدود) گرمای حرارتی و تابشی محافظت می شود. EN ISO 11612 باید جایگزین EN 531 شود.
لباس ایمنی دارای گواهینامه EN ISO 11611 باید از پوشنده در برابر آتش سوزی، تماس کوتاه مدت با آتش محافظت کند و خطر برق گرفتگی ناشی از تماس کوتاه و تصادفی با هادی های الکتریکی را کاهش دهد. لباس کار باید تمام بدن را بپوشاند تا محافظت بهینه را فراهم کند. این امر با پوشیدن یک ژاکت و شلوار هماهنگ به دست می آید. هنگام استفاده از تکنیک های جوشکاری که جرقه های زیادی ایجاد می کنند، توصیه می کنیم از محافظ اضافی در جلوی سر، دست ها و لباس استفاده کنید. برای جلوگیری از سوختن جرقه در لباس های کار، لباس های ایمنی دارای گواهینامه EN ISO 11611 تنها دارای کوچکترین جیب ها و سایر ویژگی ها برای جلوگیری از جرقه زدن هستند.
صنایع و کاربردهای پوشاک کار مقاوم در برابر شعله IST:
1. صنعت نفت و گاز: کارگران در معرض خطرات دمایی و حرارتی بالا هستند و به لباس کار مقاوم در برابر آتش نیاز دارند.
2. صنایع شیمیایی: مواد شیمیایی خطرناک و گرما وجود دارد اما از لباس های مقاوم در برابر آتش برای محافظت از کارگران استفاده می شود.
3. صنعت فولاد: فرآیند تولید فولاد شامل دمای بالا و آتش است و از لباس های کار مقاوم در برابر آتش برای محافظت از کارگران استفاده می شود.
4. صنعت حرارتی: در این صنعت ابزار و ماشین آلات در دمای بالا کار می کنند و از لباس کار برای محافظت از کارگران استفاده نمی شود.
5. صنعت آتش نشانی: از لباس کار نسوز برای محافظت از آتش نشانان در برابر آتش سوزی و دمای بالا استفاده می شود.
چرا خرید لباس کار نسوز IST را توصیه می کنیم؟
همانطور که می بینید، لباس کار نسوز IST یک انتخاب عالی برای کسانی است که در صنعت فولاد و ذوب در معرض خطر پاشیدن فلز مذاب هستند. برای انتخاب مدل مناسب می توانید از کارشناسان واحد فروش سانی کاستار کمک بگیرید.
قیمت پوشاک نسوز برند IST با توجه به اینکه این پوشاک با تکنولوژی پیشرفته وارد می شود اما نسبت.

انواع لباس کار نسوز (عایق حرارتی).
همانطور که می دانید تقریبا در تمامی صنایع خطر آتش سوزی و حرارت زیاد ماشین آلات وجود دارد. برای در امان ماندن از این خطرات به لباس کار عایق حرارتی یا لباس کار مقاوم در برابر شعله نیاز دارید. مهم ترین مسئله در انتخاب لباس کار، نوع پارچه و طرح یا نوع دوختی است که باید با توجه به محیط کار مورد نظر انتخاب شود. یکی از مهم ترین وسایل حفاظت فردی لباس کار است که کاربردهای متفاوتی دارد، بهتر است بدانید که لباس های کار ضد اشتعال به دلیل طرحی که دارند در مشاغل مختلفی استفاده می شوند. در واقع لباس کار مقاوم در برابر حرارت و شعله از فرد در برابر شعله و حرارت زیاد محافظت می کند. این نوع لباس کار غیر قابل اشتعال تقریباً در همه صنایع از جمله صنایع نفت و گاز، متالورژی و ریخته گری و مشاغلی که به نحوی با حرارت و شعله های آتش در تماس هستند استفاده می شود.
فروش ویژه لباس کار حرارتی (لباس کار غیر قابل اشتعال)
فروش ویژه لباس کار حرارتی (لباس کار قابل اشتعال)
لباس کار مقاوم در برابر آتش بر اساس مدل و استفاده از پارچه های مخصوص عایق حرارت تولید می شود. همانطور که مشخص است لباس هایی که باید نسوز باشند و حاوی شعله و حرارت باشند حتما باید از الیاف نسوز و ضخیم مانند آلومینیوم و فلز یا پارچه نسوز تهیه شوند. پارچه های مقاوم در برابر شعله بسته به کاربرد صنعتی مورد نظر از نظر وزن و ترکیب متفاوت هستند. در واقع برخی از مدل های لباس کار نسوز به دلیل داشتن لایه اضافی در داخل می توانند در برابر حرارت و شعله مقاوم باشند. اساساً یک فرد می تواند با خیال راحت یک تی شرت یا لباس کار و شلوار معمولی خود را زیر آن بپوشد. علاوه بر این در اکثر مدل های لباس کار مقاوم در برابر آتش از پارچه نخی استفاده می شود تا خاصیت ضد حرارتی داشته باشد و هرگز از پلی استر در این لباس ها استفاده نمی شود، زیرا این نوع مواد به دلیل وجود درصدی پلاستیک در برابر حرارت و شعله مقاوم هستند. . . یا همجوشی
این نوع محصول دارای انواع ظاهری مختلفی است: • لباس کار عایق حرارتی دو تکه • لباس کار عایق حرارتی یک تکه • پیش بند بدون آستین • پیش بند آستین دار • آستین مقاوم در برابر شعله • باند یا گتر ضد اشتعال • ماسک یا کلاه ضد شعله. مزایای این نوع لباس کار مقاوم در برابر آتش را ارائه خواهیم کرد: • راحتی در پوشش به دلیل الیاف طبیعی استفاده شده • عدم ایجاد حساسیت و حساسیت • مقاوم در برابر ریختن و پاشش مواد مایع • مقاوم در برابر دمای بالای ماشین آلات صنعتی و کوره ها • ماندگاری بالا خواص کند سوزی • مقاوم در برابر شستشوی صنعتی با آب 90 درجه سانتیگراد
لیست قیمت لباس کار نسوز (لباس عایق حرارتی)
لیست قیمت لباس کار نسوز (لباس عایق حرارتی)
خرید لباس کار ضد حریق:
فروشگاه ایمن صنعت ایران در تولید لباس کار و فروش لباس کار مقاوم در برابر آتش تخصص دارد. گروه ایمنی در طول فعالیت خود توانسته است با برقراری ارتباط مستمر با تولیدکنندگان و واردکنندگان این تجهیزات، محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برای مشاهده لیست قیمت لباس کار عایق حرارتی نیز می توانید به سایت فروشگاه مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود محصول را انتخاب و خریداری نمایید.

  • محمد مارانی
  • ۰
  • ۰

اصول طراحی لباس کار برای مشاغل مختلف چیست؟ دانستن این اصول
اصول طراحی لباس کار برای مشاغل مختلف چیست؟ چرا خیاطی هر کت و شلوار تجاری از قوانین خاصی پیروی می کند؟ در این مقاله به بررسی یکی از مهمترین صنایع کشور یعنی خیاطی و تاثیر آن بر ایمنی شغلی می پردازیم.
اصول طراحی لباس کار برای مشاغل مختلف
اصول طراحی لباس کار برای مکان های مختلف
مهم ترین قوانین برای طراحی لباس برای مشاغل مختلف چیست؟ در صنعت پوشاک به چهار اصل به نام های طراحی، جزئیات، بافت و رنگ می پردازد. به طور کلی، تغییر هر یک از این قوانین به شما امکان می دهد لباس های متنوعی بسازید. هر شغلی نیاز به مدل خاصی از لباس کار دارد. لباس باید بتواند حداکثر محافظت را برای فرد ایجاد کند. برخی از افراد مشاغل خطرناکی مانند جوشکاری، راپلینگ و غیره دارند. اگر این افراد از لباس های مناسب استفاده نکنند، ممکن است تصادفات و جراحات رخ دهد، مثلاً افرادی که در ارتفاع کار می کنند باید لباس و تجهیزاتی داشته باشند تا خطر سقوط را کاهش دهند.
تاثیر پوشیدن لباس کار بر کارکنان
با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، به نظر می رسد در سازمانی که کارکنان از لباس های یکدست استفاده می کنند، اعتماد به نفس بالاتری دارند. زیرا احساس نابرابری در آنها به پایین ترین حد خود می رسد. به همین دلیل به کارفرمایان عزیز توصیه می شود برای افزایش کارایی پرسنل خود از زیباترین و شیک ترین لباس ها استفاده کنید. البته این مشکل به کارمندان شما محدود نمی شود. بلکه وقتی مشتری به سازمان شما می آید از دیدن نظم و زیبایی سازمان شما حس خوبی به او دست می دهد و اعتبار کار شما افزایش می یابد.
بسیاری از کارفرمایان هنگام سفارش لباس کار برای کارمندان خود سردرگم می شوند و نمی دانند کدام برند لباس کار را انتخاب کنند. در واقع، برندهای کمی ادعا می کنند که می توانند لباس کار را طبق اصول طراحی کنند. اما سوالی که در این فصل مطرح می شود این است که طراحی لباس کار برای مشاغل مختلف بر چه اصولی استوار است؟ آیا همه برندهای تولیدی این را می دانند؟
یکی از برندهایی که توانسته نیاز کارفرمایان و کارمندان را در تولید لباس کار مناسب برآورده کند، برند آسیا لباس کار است. این برند با دانستن تمامی قوانین و مقررات ساخت لباس کار برای مشاغل مختلف سعی کرده است به یکی از بهترین برندها در این زمینه تبدیل شود. در حال حاضر این برند برای بسیاری از مشاغل از جمله رستوران ها، هتل ها، نوشیدنی ها، بانک ها و ... پوشاک و پوشاک تولید می کند.

لباس کار را با پارچه مناسب بدوزید
آیا انواع پارچه و پروژه های خیاطی را می شناسید؟ آیا می دانید در انتخاب تخت علاوه بر نوع کار باید به آب و هوا نیز توجه کرد؟ به طور کلی در مشاغلی مانند کارخانه و کارخانه از دو نوع لباس برای هوای سرد و گرم استفاده می شود. لباس مناسب برای زمستان شامل ژاکت، شلوار و پیراهن و برای تابستان شامل پیراهن و مانتو است. نوع پارچه ای که برای این لباس ها انتخاب می شود باید تابستان باشد، هوای داخل لباس گرم و در زمستان به گرم نگه داشتن بدن کمک می کند. به این ترتیب و با حفظ دمای بدن کارگران در هر زمان، انرژی و کارایی خود را در حین کار حفظ می کنند. در زیر به توضیح پارچه مناسب برای دوخت لباس کار می پردازیم.
گاردین یکی از پارچه های زیبا و بسیار مقاوم برای دوخت لباس کار است. در حال حاضر بیشتر لباس هایی که برای کارمندان خانم طراحی می شود از این نوع هستند. البته محدودیتی ندارد و این لباس برای کارمندان مرد نیز قابل استفاده است. توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با تیم مشاوره برند مشورت کنید. برند لباس آسیایی فقط یک تولید کننده نیست. در عوض می توانید در زمینه های مختلف از او مشاوره بگیرید.
اصول طراحی لباس کار مناسب برای مشاغل مختلف
خیاطی با توجه به اندازه کارمند
اهمیت سایز و اصول طراحی لباس کار برای مشاغل مختلف چیست؟ هنگام تا کردن لباس کار، توصیه می کنیم اندازه کارکنان را در نظر بگیرید. ممکن است فکر کنید این واضح است و نیازی به بیان بدیهیات نیست. در صورتی که بسیاری از کارفرمایان این نکته را نادیده می گیرند. اگر لباس کار گشادتر یا تنگتر از افراد دیگر باشد، در محل کار دچار مشکل می شود. برخی از مشاغل نیاز به فعالیت زیادی دارند و بهتر است لباسی که فرد می پوشد کاملاً متناسب با سایز او باشد. به طور معمول کارکنان 8 ساعت در روز لباس می پوشند و اگر راحت نباشند عملکردشان کاهش می یابد.
تولیدی لباس کار مناسب برای محیط کار
برخی در مکان هایی مانند آشپزخانه کار می کنند. محیط آشپزخانه قطعا گرم است و کارکنان باید لباس های نازک بپوشند. اما اگر در اداره یا سازمانی هستید و دمای هوا مناسب است، باید لباس هایی با پارچه های ضخیم و سنگین بپوشید.

  • محمد مارانی
  • ۰
  • ۰

لباس کار کارگر چیست؟ چه تفاوتی با سایر لباس های کار دارد؟
لباس کار خدماتی یا لباس کار کارگری همانطور که از نامش پیداست برای افرادی که کار می کنند طراحی شده و به آنها مشاغل خدماتی می گویند. این نوع لباس ها تنوع کمتری دارند و نسبت به سایر لباس های کار ارزان تر هستند. کمترین ترکیب رنگ را در بین لباس های کار دارند و نسبت به سایر لباس های کار ساده ترند. دلیل اصلی ارزان بودن لباس کار عدم استفاده از پارچه مرغوب و سایر مواد (چسب، نوع درز و نوع لباس) است. خیاطی و خیاطی لباس کار به پارچه کمتری نسبت به لباس کار فنی نیاز دارد و باعث ارزانتر شدن آنها می شود.
در واقع لباس کار سه نوع است که دو نوع پیراهن و شلوار (دکمه ای) و پیراهن و شلوار (زیپ دار) و نوع سوم لباس تک است. این کت دارای 5 دکمه در جلوی لباس، یک جیب بالا و دو جیب پایین است، بند ها معمولا از 73 سانتی متر تا 78 یا 80 سانتی متر متغیر است. آستین های این لباس صاف و بدون آستین است و پشت کمر دارای نوارهای کشی است که امکان تنظیم کار در سایزهای مختلف را فراهم می کند، مثلاً اگر سایز کار 40 باشد بین 38 تا 42 قابل تنظیم است. جلو و معمولا کوتاهتر اما پیراهن. کت کمری دارد که باعث تنگتر شدن کت می شود. کت و شلوار دارای 2 جیب در بالا و 2 جیب آزاد در پایین می باشد. آستین های این نمونه لباس کار به صورت سرآستین و خودکار روی آستین طراحی شده است.
ابزار کارگر
به طور کلی لباس های خدماتی و کارگری اعم از لباس های لوله کش، لباس های نظافتی و لباس های معمولی کارگری دارای چند نوع پارچه هستند و به عبارتی بافته می شوند و با چند نوع پارچه نشان داده می شوند. چون باید ارزان باشد از فیلامنت ویسکوز و همچنین فیلامنت فیلامنت استفاده می شود. پنبه پلی استر یکی دیگر از پارچه های قابل استفاده برای لباس کار محسوب می شود. لباس کار پلی استر پنبه مقاومت بالایی دارد و ضخامت بیشتری نسبت به سایر پارچه ها دارد. در این نوع پارچه ها در صورت استفاده از درصد پنبه بالا برای جوشکاری لباس کار مناسب بوده و عمدتاً در این بخش استفاده می شود و در صورت داشتن درصد پنبه کمی می توان از آن برای مصارف عمومی استفاده کرد.
لباس های 200 گرمی به نام پارچه ترگال عمدتاً در فصل گرما استفاده می شود، پارچه های 280 گرمی (ترگال کجراه) در پاییز و زمستان استفاده می شود.
به عنوان مثال، لباس کار یک تکه ساخته شده از پنبه پلی استر، پنبه پلی استر، پنبه پلی استر یا مواد تورژید که برای تعویض روغن و تعریق و غیره استفاده می شود. به طور معمول، لباس های نخی پلی استر بیش از 330 گرم وزن دارند. لباس های نخی پلی استر از 30 تا 70 درصد دوخته می شوند و از 70 درصد پنبه و 30 درصد پلی استر تشکیل شده اند. برخی از روپوش ها و لباس های فرم کارگران برای استفاده عمومی دارای نسبت 65 به 35 می باشد. لباس های ویسکوز رشته ای عمدتاً برای پوشیدن طولانی مدت استفاده می شود. نوع دیگری از دوخت پارچه ویسکوز فیلامنتی به «ریپس استاپ» معروف است و عمدتاً برای لباس های نظامی استفاده می شود.

شرکت تولید تجهیزات
لباس کار یا لباس فرم به عنوان پوشش و محافظ در محیط کار در برابر عوامل مختلف محیطی استفاده می شود. لباس کار با توجه به پارچه، الیاف و نوع دوخت برای هر شغل و شغل انتخاب می شود. لباس های کار به اشکال مختلف، یک تکه (سرامی)، بلوز دو تکه و شلوار مجزا، تیشرت و بیل کت و شلوار دوخته می شود. افراد بسته به نوع کار و شرایط آب و هوایی می توانند از هر مدلی استفاده کنند.
اهمیت لباس کار مناسب قابل درک است. در واقع، بسیاری از سازمان ها بر این باورند که ارائه لباس کار مناسب به آنها کمک می کند تا بهره وری در محل کار خود را بهبود بخشند و مهمتر از آن، ایجاد یک محیط کاری امن تر. با این حال، به یاد داشته باشید که همه لباس های کار یکسان ساخته نمی شوند. اکثر صاحبان مشاغل به دلایل مختلف لباس کار را در اختیار کارمندان خود قرار می دهند. استفاده از لباس کار مزایای بسیاری دارد و مهم ترین دلیل استفاده آن مربوط به محافظت افراد از محیط کار است.
لباس کار انواع مختلفی دارد و با توجه به هر صنعتی از پارچه ها و مواد مختلفی برای دوخت آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال لباس کار آتش نشان با لباس کار کارگران بیمارستان بسیار متفاوت است و برای تولید و دوخت از مواد و پارچه های مختلفی استفاده می شود.
لباس های کار به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که مناسب هر محیطی باشند. برای کارهای سنگین که شامل تماس با اشیاء خطرناک است، لباس ضخیم ساخته می شود که بدن را کاملا می پوشاند. لباس کار در انواع مختلف برای انواع کارهای صنعتی، اداری و کارگری عرضه می شود. لباس های اداری برای مشاغلی طراحی شده اند که نیاز به فعالیت بدنی زیادی ندارند، اما لباس های صنعتی به دلیل شرایط سخت کار در کارخانه ها نباید مانع آزادی رفت و آمد افراد شود. لباس کار علاوه بر پوشاندن، نشان دهنده مسئولیت هر فرد در محیط کار است. در بیمارستان ها لباس های مخصوص کار برای انواع کارها طراحی می شود. در این محیط می توان نیروهای خدماتی را بر اساس نوع پوشش افراد از جمله لباس بیمارستان، لباس پرستاری و ... از پزشکان و پرستاران تشخیص داد.
برای صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی که مردم با مواد شیمیایی و خطرناک در تماس هستند، از لباس کار باکیفیت استفاده می شود. برای کسانی که در محیط های سرد کار می کنند، لباس کار اغلب با ژاکت ترکیب می شود. با توجه به تجربه مدیران موفق، لباس کار کارکنان باید هر سال عوض شود و تعویض لباس نباید منتظر پوسیدگی و کهنه شدن لباس باشد، زیرا لباس کار را برای مدت طولانی می پوشند، زیرا هر سال تکرار می شود. روز، باعث آسیب پارچه و بوی بد شد. تولیدی لباس کار ایمن صنعت باکیفیت از جان کارگران در برابر شرایطی مانند آتش سوزی، سقوط از بالا و برق گرفتگی محافظت می کند. لباس کار باعث می شود که کارگران و کارمندان احساس راحتی کنند، این لباس ها نباید خیلی تنگ و گشاد باشند و شکل کلی باید متناسب با محیط کار باشد.

  • محمد مارانی