بلاگ

  • ۰
  • ۰

پوشیدن لباس کار ایمنی در چه مشاغلی ضروری است:
مشاغل زیادی در بازار وجود دارند که نیاز به امنیت بالایی دارند و این مشاغل به مشاغل پرخطر معروف هستند و برای حفظ امنیت افراد برای فعالیت خود به پوشاک خاصی نیاز دارند. انواع مختلفی از لباس های ایمنی برای این شغل وجود دارد، اما ابتدا باید با این شغل آشنا شوید که در اینجا به برخی از این مشاغل می پردازیم:
آتش نشان: این حرفه نیازمند لباس هایی است که در برابر آتش، گرما و رطوبت بسیار مقاوم بوده و افراد را از آتش محافظت کند.
جوشکاری: برشکاری، نجاری در این حرفه شما با اره، دستگاه های برش و دستگاه جوش سر و کار دارید. بنابراین باید از لباس هایی استفاده کنید که دارای لایه محافظ در برابر آنها باشند.
فولادسازی، تراشکاری: این رشته به لباس مقاوم در برابر حرارت و چرخش ماشین نیاز دارد.
آهنگری: این حرفه نیاز به لباس هایی دارد که فلز مذاب را تحمل کند.
آزمایشگاه‌های شیمیایی، صنعتی و رادیواکتیو: باید لباس‌هایی باشند که در اثر مواد شیمیایی و اسیدی خورده یا تجزیه نشده باشند.
تعمیر ماشین آلات مکانیکی و صنعتی: این کار برای ضربه زدن و حرکت ماشین آلات نیاز به پوشاک باکیفیت دارد.
کارهای برقی: این کار به لباسی نیاز دارد که بتواند برق را تحمل کند.
برای اکثر ما، شروع روز کاری با فعالیت های خطرناک و آلودگی همراه است. به این فکر کنید که آتش نشان ها جان خود را برای فرونشاندن وضعیت خطرناکی که جان و مال مردم را تهدید می کند، به خطر می اندازند. علاوه بر این، افرادی در خط مقدم خدمات پزشکی، پرستاران، پزشکان و تکنسین ها هستند که برای احیای بیماران در معرض بیماری های خطرناک قرار می گیرند. یا کسانی که در صنعت ساختمان کار می کنند و همیشه با خطراتی مانند سقوط و آسیب های جانی مواجه هستند. همه این افراد با پوشیدن یکی از انواع لباس کار عمومی می توانند جان خود را در برابر خطر حفظ کنند.
لباس های کار
این افراد و کلیه کارگران و کارفرمایان در معرض خطر برای حفظ سلامت خود در محل کار به لباس های محافظ مناسب و بادوام و سایر تجهیزات حفاظت فردی نیاز دارند. در زیر چند شغل که نیاز به پوشیدن لباس کار دارند را فهرست می کنیم.
لباس کار خلبانی ضد آب مخصوص ماشین شویی
کارگران لباسشویی در طول روز با آب و مواد شوینده کار می کنند. ماشین ها با مواد شوینده بسیار قوی تمیز می شوند و زمانی که این مواد شوینده با بدن تماس پیدا می کنند باعث سوختگی پوست و در برخی موارد حساسیت های پوستی می شوند. از طرف دیگر، تماس طولانی مدت با آب می تواند باعث بیماری هایی مانند روماتیسم و ​​آرتریت شود. این بیماری ها به تدریج توانایی راه رفتن و حرکت را از بین می برند اما متاسفانه درمان قطعی وجود ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید محصولاتی که به‌عنوان پاک‌کننده وسایل نقلیه استفاده می‌شوند، مانند پاک‌کننده‌های خودرو و کامیون، ضد زنگ و جلا دهنده‌های آلومینیومی، اغلب حاوی اسیدهایی از جمله فلوراید هیدروژن هستند. این ماده خورنده و برای پوست بسیار مضر است. که خطرناک است

بنابراین پوشیدن لباس کار مناسب کار این افراد بسیار ضروری به نظر می رسد. برای چنین افرادی بهترین انتخاب لباس کار خلبانی است که تمام بدن را بپوشاند. در عین حال خوب است که لباس کار آنها از پارچه های ضدآب مانند پلاستیک باشد. استفاده از چکمه کار، دستکش ایمنی ضد آب، عینک ایمنی تمام صورت و کلاه ایمنی در زمستان از دیگر ملزومات این شغل است.
عایق لباس کار برای برقکارها
برقکارها در طول روز با خطرات زیادی مانند خطر برق گرفتگی، سوختگی، انفجار و آسیب های پوستی مواجه هستند. در بسیاری از موارد این افراد باید در ارتفاع کار کنند و باید از وسایلی که برای کار در ارتفاع در نظر گرفته شده است استفاده کنند. یکی از مهم ترین وسایل ایمنی فردی برای این فرد لباس کار عایق برق، دستکش محافظ عایق برق، کفش ایمنی و ... می باشد اما مهم ترین وسایل مورد نیاز لباس کار عایق برق است. اینها لباس های کار هستند که از تمام بدن در برابر برق گرفتگی محافظت می کنند و در عین حال از ابزار و وسایل لازم محافظت می کنند. همچنین بسیار مهم است که بتوان انواع تجهیزات ایمنی برای کار در ارتفاع را به این لباس ها متصل کرد. لباس کار عایق برق بیشتر از لباس کار کت و شلوار یا لباس کار کت خلبانی انتخاب می شود.
لباس کار نجاری و برش چوب
یکی از خطرناک ترین مشاغل دنیا نجاری است. نجارها هر روز از ابزارهای بسیار تیز استفاده می کنند، بنابراین در هر زمان در معرض خطر بریدن دست و سایر قسمت های بدن خود هستند. در عین حال، وزن درخت خطر افتادن آن روی دست و پای شما را افزایش می دهد. برای لاگرها، این خطر بیشتر است. زیرا یک اره بسیار تیز در دست می تواند به بدن شما آسیب برساند. بنابراین لباس کار ضخیم و ایمن یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی مورد نیاز آنهاست. خرید روپوش های کتانی دو طرفه ممکن است بهترین گزینه برای این افراد باشد. از دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز این افراد می توان به استفاده از کفش کار با پنجه فولادی، دستکش ایمنی مقاوم در برابر برش، عینک و کلاه ایمنی اشاره کرد.
لباس های کار
لباس کار ایمن صنعت ایران برای پرسنل آزمایشگاه
آزمایشگاه ها بسته به نوع فعالیتشان می توانند مکان های بسیار خطرناکی باشند. پوشیدن لباس کار ایمن و یکنواخت مخصوصاً در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که بیماری‌ها در آنها تحقیق می‌شود بسیار مهم است. لباس این افراد یکدست است و تمام قسمت های بدن را می پوشاند. سایر تجهیزات ایمنی مورد نیاز این افراد شامل دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، کلاه ایمنی، ماسک تنفسی و چکمه های کاری مناسب است. البته در آزمایشگاه هایی که خطرات آن کم است، پرسنل آزمایشگاه می توانند از روپوش های پزشکی برای محافظت از خود استفاده کنند.
پیش بند برای کارکنان آشپزخانه
پارچه سفیدی که سرآشپزها در آشپزخانه استفاده می کنند یک پارچه تترون ساده نیست. پارچه سفید این لباس کار نه تنها نشان دهنده سلامت محیط است، بلکه از جذب گرما نیز جلوگیری می کند. از دیگر ویژگی های این لباس کار استفاده از پارچه های ضخیم و ضد آب برای جلوگیری از نفوذ گرما و مایعات داغ است. دلیل سفید بودن این لباس این است که باید مدام شسته شود.

  • ۰۲/۱۲/۰۸
  • محمد مارانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی