بلاگ

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لباس کار چیست  و استفاده از آن چه ویژگی دارد ؟ ابتدا باید بدانید که لباس فرم نام دیگر لباس کار است. همچنین این دستگاه یکی از انواع تجهیزات و ابزار ایمنی می باشد. لباس کار محافظ نوعی از تجهیزات حفاظتی است که در محل کار استفاده می شود. استفاده از لباس کار باعث سهولت کار و حفظ امنیت کاربر می شود. لباس کار نیز بسته به شرایط کاری و هدف افراد به روش های مختلفی تولید و ارائه می شود.
به طور کلی لباس کاری که می پوشید باید متناسب با موقعیت حرفه ای شما باشد. همچنین می توان گفت که لباس کار نشان دهنده موقعیت کاری در محل کار است. بنابراین استفاده از لباس کار محافظ باعث افزایش نفوذ شما در محیط کار می شود. استفاده از لباس کار کارمندان را از یکدیگر متمایز می کند. به همین ترتیب کارمندان و افراد مختلف از یکدیگر جدا شده و نظم و نظافت در محیط کار ایجاد می شود.
همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، از لباس های محافظ برای محافظت از سلامت جسمانی کاربر در محل کار استفاده می شود. معمولا در موقعیت های کاری مختلف از انواع لباس کار استفاده می شود. گروه های حرفه ای مانند ادارات، کارخانه ها، گروه های پزشکی و درمانی، مدارس، ایستگاه های آتش نشانی و ... از لباس کار استفاده می کنند.
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا باید لباس کار بپوشیم؟ در مقاله بعدی که لباس کار چیست به مزایای استفاده از لباس کار محافظ در مشاغل مختلف می پردازیم.
جان افراد را نجات می دهد و صدمات ناشی از حوادث احتمالی را کاهش می دهد
تنوع بخشیدن به نیروی کار گروه و افزایش بازده کاری
آگاهی از وضعیت کارکنان و وضعیت کاری در محیط کار
لباس کار چیست؟
لباس کار چیست؟
همچنین بخوانید : مراقبت و نگهداری از لباس کار و افزایش عمر مفید آن
انواع لباس کار
همانطور که گفته شد لباس کار بسته به محیط کار در انواع مختلفی تولید می شود. در این قسمت از مقاله لباس کار چیست، قصد داریم شما را با انواع رایج لباس کار آشنا کنیم.
کت و شلوار
همانطور که از نامش پیداست، لباس کار مانتو و شلوار از دو قسمت شلوار و مانتو تشکیل شده است. لباس کار دو تکه جیب های زیادی دارد و پوشیدن آن بسیار راحت است. زیر این لباس کار می توانید لباس های دیگری بپوشید. این لباس های کار از پارچه ها و مواد مختلفی ساخته می شوند. بسته به کارکردی که می خواهید می توانید از نوار شبرنگ نیز روی این لباس استفاده کنید.
می توان گفت لباس کار مهندسی نام دیگر لباس کار دو تکه است. در دوخت لباس کار دو لنگه از پلی استر، پنبه، الیاف و سایر پارچه ها استفاده می شود. لباس های کار پلی استر نخی بسیار راحت و نرم هستند. همچنین لازم به ذکر است که مهندسان به دلیل فعالیت بدنی کمتر از لباس های پلی استر نخی استفاده می کنند.
لباس کار یک تکه یکی از پرکاربردترین انواع لباس کار است. استفاده از لباس کار یکنواخت زمانی استفاده می شود که کاربر تحرک بالایی در محیط کار داشته باشد. علاوه بر کارایی بالا، روپوش ها نیز ظاهر خوبی دارند. لباس کار خلبانی، لباس کار جوشکاری و لباس کار آهنگری از همین نوع لباس کار است. لباس کار دوبله آزادی دارد و عملکرد شما را محدود نمی کند.برای اشنایی و خرید لباس کار و تجهیزات ایمنی فردی از فروشگاه ایمن صنعت ایران دیدن کنید.

  • محمد مارانی