بلاگ

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه عواملی به قیمت لباس کار بستگی دارد؟ لباس کار چیست؟ برای چه نوع کاری به لباس کار نیاز دارید؟ چند نوع لباس کار وجود دارد؟ و... اینها سوالاتی است که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.
لباس کار لباسی است که برخی افراد هنگام انجام کار خود باید آن را بپوشند. از چنین لباس هایی برای شناسایی آسان افراد دیگران یا محافظت از سلامت در برابر خطرات احتمالی استفاده می شود، به عنوان مثال گروه های حرفه ای مانند کارکنان هواپیما و فرودگاه، کارکنان آموزش، پزشکان و کادر پزشکی در بیمارستان ها. کارمندان بانک، کارمندان شرکت ها و دفاتر مختلف. ، رانندگان، کارکنان نیروی انتظامی و غیره. گروهی از محل های کار هستند که از لباس های مخصوص کار برای شناسایی و همچنین تمیز نگه داشتن کارکنان در حین کار استفاده می کنند.
اما کسانی که در آتش نشانی کار می کنند و سایر افرادی که آتش سوزی، جوشکاری، کارگران کارخانه، کارگران ساختمانی و غیره را پوشش می دهند، زیرا در محل کار خود در معرض خطرات مختلفی مانند آتش سوزی، ساختمانی، تجهیزات صنعتی و غیره قرار می گیرند. آنها باید از لباس ها و تجهیزات محافظ مخصوص برای جلوگیری از آسیب در حین انجام کار استفاده کنند.
لباس کار معمولا برای هر گروه از شرکت ها به طور خاص طراحی و تولید می شود و شما می توانید این لباس ها را از مراکز فروش و پخش و یا از تولید کنندگان در مدل و طرح مورد نیاز خود سفارش دهید. کار کارکنان خود را به سمت تولید دسته ای سوق دهید.
اما در هنگام خرید روپوش به غیر از قیمت باید به نکات دیگری نیز توجه کرد. مهمترین این نکات عبارتند از: 1) لباس کار باید از کیفیت و استانداردی برخوردار باشد که برای حفظ سلامتی افراد به ویژه برای کارهای خطرناک ضروری است.
2) لباس کار باید برای افراد مناسب باشد، یعنی نه خیلی گشاد و تنگ، بلکه سایز مناسب برای افراد باشد، زیرا لباس های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باعث ایجاد مشکل می شود.

3) لباس کار باید طوری طراحی شود که فرد احساس راحتی کند و بتواند برای مدت طولانی در حین کار از لباس استفاده کند، مثلا وزن لباس مناسب باشد.
4) کیفیت دوخت و پارچه یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر گرفته شود.
5) لباس کار انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط کار باید مناسب ترین نوع لباس کار را انتخاب کنید.
اینها نکات اصلی هستند که باید به آنها توجه کرد.
لباس های کار
انواع لباس کار
چه نوع لباس کار وجود دارد؟ لباس کار انواع مختلفی دارد که هر کدام را می توان بسته به شرایط خود انتخاب کرد. در این قسمت از مقاله به بررسی انواع لباس کار می پردازیم و در مورد هر کدام توضیح مختصری می دهیم.
لباس کار به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:
1) لباس کار دو تکه: این نوع لباس دارای پایین تنه (شلوار) و بالاتنه است که با توجه به شرایط کاری و جنسیت افراد طراحی می شود. دسته اول مشاغلی که در مورد آنها توضیح دادیم معمولا از این نوع لباس استفاده می کنند.
2) پوشاک عمومی یا یک تکه: این نوع لباس محبوب است و مورد استفاده کارگران ساختمانی، جوشکاران، آتش نشانان و ... نیز می باشد. این نوع لباس ها بدن فرد را به طور کامل می پوشانند و یا دو قسمتی هستند که تمام قسمت های پایین بدن را می پوشانند اما بالاتنه را پوشش نمی دهند و فرد باید زیر این لباس ها پوشش کافی داشته باشد.
قیمت لباس کار
قیمت لباس کار نیز به عوامل زیادی بستگی دارد، بنابراین نمی توان قیمت های دقیق را تعیین کرد. مهم ترین عواملی که بر قیمت لباس کار تاثیر می گذارند عبارتند از: نوع لباس کار، طرح لباس کار شما، پارچه لباس کار، کیفیت دوخت و برند سازنده لباس کار، ویژگی های خاص و .... . مقاوم در برابر آتش و غیره همه عوامل روی قیمت تاثیر می گذارند

عوامل موثر بر هزینه لباس کار دو تکه
جنس مورد استفاده: نوع مواد استفاده شده در تولید لباس کار تاثیر زیادی در قیمت دارد که شامل پنبه، کتان، پلی استر و ... می باشد. مواد با کیفیت و بادوام معمولا با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند.
طراحی و جزئیات: طراحی منحصر به فرد، جزئیات دقیق و هزینه های تولید، قیمت لباس کار را تغییر می دهد.
نام تجاری: شهرت و اعتبار برند نیز بر قیمت تاثیر می گذارد. برندهای معروف معمولا ارزش و اعتبار بیشتری دارند و این می تواند منجر به افزایش قیمت شود.
فصل تولید و موجودی: عواملی مانند تقاضا در یک فصل خاص یا موجودی محصول در بازار می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد. افزایش تقاضا یا کاهش سهام می تواند باعث افزایش قیمت شود.
هزینه تولید و توزیع: هزینه های مربوط به تولید، دوخت، بسته بندی و توزیع از جمله عواملی هستند که بر قیمت تمام شده تولید اثر می گذارند.
مواد و لوازم اضافی: استفاده از لوازم جانبی با کیفیت مانند دکمه، زیپ و سایر جزئیات نیز می تواند هزینه لباس کار را افزایش دهد.
هدف و کاربرد: لباس های کار با ویژگی های خاص مانند مقاومت در برابر آتش، اسیدها یا مواد شیمیایی به دلیل نیاز به مواد خاص گران تر هستند.

برای خرید لباس کار با بهترین کیفیت و کمترین قیمت به سایت ایمن صنعت ایران مراجعه کنید.

  • محمد مارانی