بلاگ

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لباس کار به عنوان یک تجهیزات حفاظتی و شخصی مهم شناخته می شود و به طور کلی می تواند از دست، پا و تنه فرد در برابر خطرات و شرایط محیطی مختلف محافظت کند.
جنس این لباس با هدف لباس مشخص می شود. پارچه این لباس را می توان از الیاف طبیعی یا مصنوعی انتخاب کرد، اما باید به استفاده از آن، تماس با مواد شیمیایی و صنعتی و همچنین شرایط آب و هوایی محیط کار توجه شود. به عنوان مثال، لباس افرادی که در سردخانه کار می کنند باید از محافظت کافی در برابر سرما برخوردار باشد و لباس آتش نشان ها باید از پارچه های مقاوم در برابر شعله یا ضد شعله باشد.
ویژگی های کلی لباس کار حرفه ای و ایمن صنعت ایران
به طور کلی ویژگی های لباس کار ایمن و حرفه ای را می توان به صورت زیر برشمرد.
1. مهمترین ویژگی لباس مناسب اندازه و تناسب اندام پوشنده است.
2. لباس کارگران در معرض مواد خورنده و مضر باید از نوع مناسب برای محافظت در برابر آب، باد، مواد شیمیایی و غیره باشد.
3. لباس افراد شاغل با ماشین آلات صنعتی باید یکنواخت و بدون پارگی باشد و استفاده از ساعت و کلید زنجیر در هنگام استفاده از ماشین آلات صنعتی توصیه نمی شود.
4. آتش نشانان و افرادی که در کار خود با گرما و آتش سروکار دارند باید از مواد نسوز و همچنین: کلاه، دستکش و کفش ایمنی ساخته شوند.
5. کسانی که در محل هایی که گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و مواد منفجره استفاده می شود، کار می کنند، نباید لباس کار جیب دار، حاشیه دار یا چروک دار بپوشند، زیرا این مواد سمی می توانند در جیب یا چین های لباس باقی بمانند و در نهایت باعث مسمومیت شوند.
6. کارگرانی که با مواد اسیدی، شیمیایی و رادیواکتیو کار می کنند باید از لباس های فرم بدون سوراخ شامل کلاه، کفش و دستکش های محافظ با مواد ضد آب استفاده کنند.
7. اگر کار به گونه ای است که کارکنان مجبورند دائماً آستین لباس های خود را بالا بزنند، لازم است از لباس هایی استفاده شود که آستین کوتاه دارند.
8. کارکنانی که در محیط های بالقوه انفجاری کار می کنند نباید از لباس های قابل اشتعال استفاده کنند و از عینک یا شیر برقی استفاده نکنند.
9. در مکان های سرد و یا در فصل زمستان، لباس ها آستر پشمی داشته باشند و در مکان های بارانی کمد با کلاه.
10. می توانید روی لباس ها لوگو یا نام شرکت قرار دهید. محل مناسبی برای قرار دادن آرم شرکت در جیب سمت راست لباس است.
خیاط
لزوم پوشیدن لباس کار
اکثر مجالس مانند: ادارات، موسسات، باشگاه های ورزشی، کارخانه ها، ایستگاه های آتش نشانی، مهمانی های مختلف، مجتمع های پزشکی، مدارس و ... نیاز به استفاده از لباس فرم دارند.

اهمیت و ضرورت پوشیدن لباس فرم بسته به فعالیت و کار افراد متفاوت است، اما یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این لباس ها را می توان رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، متمایز بودن گروه های کاری مختلف، ایمنی کارگران، اقتدار، شناخت تخصص های مختلف و... نام برد. همچنین جدای از این می توان به برنامه های نمایشی، تبلیغاتی و ... برای جمع آوری اشاره کرد.
انواع لباس کار
به طور کلی لباس کار انواع مختلفی دارد که می تواند ژاکت و شلوار، سجاف، به صورت تمام تن، روکش دست و پا و ... از ویسکوز، پلی استر، فیلامنت یا کتان باشد. پارچه‌های ساخته شده از الیاف طبیعی برای قسمت‌هایی از لباس‌های کارگران که نیاز به تبادل حرارت بالا دارند استفاده می‌شود، در حالی که پارچه‌هایی با الیاف ضخیم‌تر برای قسمت‌هایی که نیاز به استفاده از پارچه‌های عایق دارند استفاده می‌شود.
برای مثال، لباس‌های پی وی سی ممکن است برای کارهایی که شامل مواد قابل اشتعال هستند یا لباس‌های روکش آلومینیومی ممکن است برای کارگرانی که در محیط‌هایی کار می‌کنند که اشعه مادون قرمز وجود دارد استفاده شود.
برای کارگرانی که با ماشین هایی مانند ماشین های جوش و چرخ خیاطی کار می کنند، بهترین لباس کار پارچه های با نخ بالا هستند، برای این منظور می توانید از پارچه هایی با انتقال حرارت خوب و مقاومت خوب استفاده کنید. در صورت تمایل به سفارش لباس کار می توانید با پاکان صنعت تماس حاصل فرمایید.
چرا ایمن صنعت ایران؟
تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران سال هاست که در زمینه پوشاک ایمنی، تبلیغات و تجهیزات ایمنی فعالیت می کند، این مجموعه با داشتن کارگران مجرب و تجهیزات مناسب و همچنین استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال توانسته است اعتماد مشتریان را جلب کند.
هر فردی باید در محل کار خود از لباس های حرفه ای استفاده کند. اما مهم ترین نکته در مورد ویژگی های لباس کار مناسب این است که انتخاب لباس کار متناسب با حرفه فرد باشد. شرایط محیط کار ایجاب می کند که فرد از لباس استفاده نکند. به همین دلیل در انتخاب لباس کار افراد باید به کار او اهمیت زیادی داد و بهترین نوع لباس کار متناسب با شغل فرد را انتخاب کرد که شامل لباس کار دوبله، لباس کار یک پارچه، لباس کار دو تکه و ... می شود.
مهمترین ویژگی لباس کار مناسب
علاوه بر این، با توجه به حرفه، تزئین لباس کار، رنگ لباس کار، جنس لباس، ویژگی های لباس کار باید متناسب با حرفه و نقش هر فرد در بنگاه باشد. در غیر این صورت، لباس کار نمی تواند نقش خود را در حفاظت از ایمنی و سلامت کارکنان به اندازه کافی ایفا کند.
لباس کار مناسب برای مشاغل مختلف
همه حرفه ها از لباس های مخصوص کار استفاده می کنند. در حرفه ای که دارای محیط رسمی و اداری است، کارکنان از لباس های مخصوص به آن محیط استفاده می کنند که عمدتاً برای راحتی کارمندان استفاده می شود و در نتیجه برای ایجاد وفاداری و نظم در داخل شرکت و در مواردی برای سازمان و برندسازی شرکت استفاده می شود.

 

  • محمد مارانی
  • ۰
  • ۰

با پیشرفت علم لباس کار نانو وارد بازار شدند و توجه کاربران مختلف را به خود جلب کردند. در این مقاله در مورد ویژگی های پوشاک نانو و همچنین معرفی یک مرکز خرید پوشاک نانو صحبت خواهیم کرد.
معرفی فناوری نانو به لباس کار.
برای ما اصطلاح لباس کار معمولا به معنای محافظت از بدن در برابر عوامل محیطی و چیزی برای پوشاندن بدن است. همانطور که می دانیم، آینده فناوری نانو در لباس کار با آن هایی که مدت هاست به عنوان لباس استفاده می شد متفاوت است. فناوری نانو در لباس کار مسیر جدیدی را برای این تغییرات تعیین می کند.
شاید کلمه نانو را هنگام خرید لباس کار یا پارچه جدید شنیده باشید. نانوتکنولوژی پدیده‌ای عظیم است که در تمامی گرایش‌های علمی به حدی نفوذ کرده است که برتری فرآیندها به این پیشرفت بزرگ و مهم در دهه آینده بستگی دارد.
صنعت نانو تاثیر شگفت انگیزی بر صنعت نساجی داشته است! نانوساختارها پارچه‌هایی هستند که از ذرات ریز طراحی و تولید می‌شوند که دارای خواص قابل توجهی هستند و راه‌حلی منحصربه‌فرد برای تبدیل پارچه‌های قدیمی به پارچه‌ها و پارچه‌های جدید محسوب می‌شوند. امروزه بسیاری از شرکت ها پارچه های هوشمندی تولید می کنند که رفتار خود را با توجه به شرایط محیطی مختلف تغییر می دهند و حتی علائم حیاتی ما را زیر نظر دارند. بنابراین میدان رقابت در تولید این گونه پارچه های هوشمند کاهش یافته است. در حال حاضر کارخانه های دنیا پارچه هایی بر اساس فناوری نانو تولید می کنند که از ویژگی های آن مقاومت در برابر آب و چروک شدن بالا است.
ادامه مطلب
دلیل اصلی تسریع در کار; سرعت مانع اصلی ایمنی و بهره وری است
چگونه فناوری نانو در لباس کار می تواند پارچه را بهبود بخشد
چگونه فناوری نانو در لباس کار می تواند پارچه را بهبود بخشد؟
نانوساختارها ممکن است تولید نساجی را متحول کنند. استفاده از فناوری نانو در تولید نساجی باعث تولید پارچه هایی با مقاومت شیمیایی، خواص ضد باکتریایی، ضد آب بودن و سایر خواصی می شود که با روش های دیگر قابل تولید نیستند. الیاف یا نانوذرات می توانند بدون افزایش قابل توجه ضخامت و وزن منجر به بهبود خواص پارچه شوند.
خواص پوشاک نانو
ضد آب لباس نانو
ضد حساسیت
سبک وزن
از چین و چروک
لباس های نانو فایده ای ندارند
اینها تعدادی از لباس های نانو بود که شما را به استفاده و خرید لباس کار نانو ترغیب می کند.
به عنوان مثال، می توانید از نانوذرات برای تبدیل پارچه لباس کار به پارچه ای سبک و ضد آب استفاده کنید. این لباس ها جدا از وزن کم لباس، به حفظ سلامت بدن انسان نیز کمک می کنند. ضد باکتری است و احتمال عفونت را تا حد زیادی کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که این پارچه ضد حساسیت بوده و گردش خون را بهبود می بخشد. خاصیت ضد حساسیت این نوع پارچه آن را برای افرادی که مشکلات پوستی دارند مناسب می کند. لایه محافظ به کار رفته در آن باعث تنفس بیشتر هوا و کاهش بوی نامطبوع می شود. نانو در لباس به ما کمک می کند نگران لباس کار خود نباشیم! در واقع به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند که از رسیدن همه آلودگی ها به عمق لباس کار جلوگیری می کند. ارزش عملی این ویژگی ها را می توان در لباس کار، لباس و جواهرات مشاهده کرد.

ادامه مطلب
کلاه ایمنی چیست و چه مزایایی دارد؟
با توجه به ویژگی های ذکر شده می توان نتیجه گرفت که فناوری نانو تاثیر زیادی بر لباس کار گذاشته و کیفیت آن ها را ارتقا داده است.
در کاربردهای دیگر، نانومواد ممکن است در متن زیر ذکر شوند:
استفاده از مواد نانو در ساخت لباس نظامی بار و زره سربازان را سبک کرده است که به کارایی سربازان کمک زیادی می کند.
استفاده از نانومواد در تولید لباس غواصی این کار معمولا با پوشش پلاسما انجام می شود. به حذف آسان مولکول های آب کمک می کند. مزایای پوشیدن لباس کار چیست؟
تاثیر عمده فناوری نانو بر لباس کار در بازار جهانی پوشاک
حدود 31 کشور بر روی فناوری نانو در بخش نساجی کار می کنند. در سال های اخیر، توسعه نانو منسوجات در صنعت نساجی روسیه، تحقیقات علمی قوی در زمینه تولید نساجی نانو را نشان می دهد. محققان پیش بینی می کنند که نفوذ فناوری نانو در صنعت نساجی دلیل رشد چند میلیارد دلاری بازار جهانی نساجی تا سال 2021 خواهد بود.
ادامه مطلب
عوارض ناشی از بلند کردن اجسام سنگین توسط کارگران
چگونه فناوری نانو در لباس کار می تواند پارچه را بهبود بخشد
نگرانی در مورد رشد صنعت نانوتکنولوژی در لباس کار
امروزه یکی از کاربردهای فناوری نانو که به سرعت در حال رشد است، لباس کار است. علاوه بر این، فناوری نانو در صنعت پزشکی در قالب دستکش های جراحی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. با توسعه چشمگیر منسوجات نانوفناوری، علاقه عمومی نیز در حال افزایش است. دکتر تاد کاکن، محقق آمریکایی در پروژه نوظهور نانوتکنولوژی (PEN)، خاطرنشان کرد که با عرضه و توزیع محصولات جدید مبتنی بر فناوری نانو، چالش‌های کمیسیون ایمنی مصرف‌کننده نیز در حال افزایش است.
لازم به توضیح است که در حین شستشو حدود 6 تا 21 درصد از وزن کل نانو پارچه ها در اثر سایش از بین می رود. مواد شوینده استفاده شده و غیره تحقیقات روی منسوجات حاوی نانو نقره به ما نشان می دهد که محصولات نساجی پس از اولین شستشو تا 36 درصد نقره از دست می دهند. نانو یون های نقره برای میکروارگانیسم های خاک و موجودات آبزی مضر هستند. برای آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات تولید لباس کار به صفحه استانداردهای لباس کار مراجعه کنید.
توسعه نانو هنوز در مراحل اولیه خود برای استفاده در تولید لباس کار و منسوجات است. برخی از کاربردها، مانند لباس کار مقاوم در برابر باکتری، هنوز از نظر اقتصادی امکان پذیر نیستند.

  • محمد مارانی
  • ۰
  • ۰

لباس کار مکانیکی
وقتی برای انجام یک کار و انجام یک فعالیت کاری لباس خاصی می پوشید به این معنی است که این شغل در نظر شما شرافت دارد و ارزش این شغل نشان از اهمیت این موضوع در سازمان ها و کارخانه های بزرگ دارد. افراد زیادی را می توان دید که لباس های فرم به تن دارند و متناسب با شغل خود لباس های خود را به تن دارند.
این کار به کارگران احساس ارزش می دهد و احساس خوبی را در سازمان و کارخانه ایجاد می کند. لازم به ذکر است که در تولیدات بزرگ خدمات تولید لباس کار نیز به صورت سفارشی و عمده انجام می شود. به طور کلی قبل از ارسال سفارش خود به خط تولید می توانید نمونه اول را اصلاح کنید و در صورت نیاز به اصلاح کالای مورد نظر خود را اصلاح کنید و در صورت رضایت از نمونه اول سفارش عمده شما به کارخانه ارسال می شود. و در کمتر از یک هفته در تیراژ بالا لباس کار خود را دریافت کرد.
هر نوع کاری می پوشد
تجهیزات انواع مختلفی دارند، مثلا ساده ترین آن لباس هایی است که در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود، طرح و لباس های خود را به سازنده تجهیزات سفارش می دهد و این کارخانه با توجه به ابزار خودش ابزار مخصوص کارگر را در اختیار او قرار می دهد. او به آن نیاز دارد و آن را نزد خود می برد. به این کار دکوراسیون سفارش کار نیز می گویند.
همانطور که گفته شد با توجه به هر اقدامی و شرایط محیطی خاص طراحی و تولید می شود و هدف کلی طراحی و تولید لباسی است که باعث شود فرد در هنگام پوشیدن آن احساس راحتی، آرامش و امنیت کند تا به موضوع بازگردد. برای وظایف، تامین کنندگان و تولید کنندگان از طرح های مختلف با استفاده از مواد مختلف برای رفع این نیازهای مهم استفاده می کنند و انواع مختلف، نخ ها و کاربردها آنها را متمایز می کند.
خرید لباس کار خارجی و ایرانی (لباس کار و لباس کار مهندسی) با لیست قیمت و مدل های 1401 و ⭐ تخفیف ویژه فروش لباس کار ✔️ خرید لباس کار از بهترین تولید سال، سفارش بهترین قیمت لباس کار ایمن صنعت ایران
چرا ما را برای خرید لباس کار انتخاب نمی کنید؟
فروشگاه اینترنتی لباس کار و طراحی Safeshow با یک واحد تولیدی بزرگ به شما لباس کار بی نظیری را ارائه می دهد، به شما این اطمینان را می دهیم که قیمتی بهتر از ما پیدا نخواهید کرد و کیفیت کالا را در بازار تهران تضمین می کنیم. ، قیمت و تضمین کیفیت در تولید ما، خرید مستقیم از تولید کننده، کارشناسان خبره در تولید، چندین دهه سابقه کار مستمر، داشتن یک شروع قوی، اعتماد برندها و کارخانه های بزرگ و بزرگ، ورق طلا از تلاش تیم از کارشناسان مراقب باش. اولین خرید شما از SAFE = پایان جستجو برای یافتن بهترین تامین کننده در بازار.
مهم ترین عوامل در خرید لباس کار چیست؟

اندازه
خرید لباس کار با سایز بسیار مهم است، سایز باید دقیقاً با اندام شما یکی باشد، سایز این لباس خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، باعث ناراحتی شما می شود و به احتمال زیاد شما را از این کار باز می دارد. بنابراین. یک شغل دستگاه خراب می شود و صدمات جبران ناپذیری به کارگر وارد می کند. بنابراین، در مرحله اولیه، اندازه آن بسیار مهم است.
حفاظت
لباس کار باید به اندازه کافی در برابر عوامل خارجی محافظت شود، به عنوان مثال، لباس باید از نایلون مناسب برای محیط های اسیدی باشد. یا لباس مخصوص نقاشی که باید یکنواخت باشد و شامل ماسک و دستکش باشد تا کارگران را از آسیب و مواد شیمیایی محافظت کند.
رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب با توجه به شرایط محیطی مهم است، اکثر لباس های کار به دلیل شستشوی مداوم کم رنگ می شوند یا در مواردی رنگ های شب دارند که در شب دیده می شوند، من این رنگ ها را نمی بینم. به عنوان مثال، لباس کار یک مهندس کارخانه ممکن است آبی سرمه ای یا طوسی باشد، اما آستین ها باید نوارهای نارنجی یا سبز فسفری داشته باشند.
لباس کار مطابق با استانداردهای بین المللی
لباس های کار بر اساس نوع فعالیت، درصد خطر و شرایط محیطی مانند دما، رطوبت، باد، شرایط جوی، هدایت حرارتی و جریان الکتریسیته، تشعشعات مضر، دودهای اسیدی، جنسیت و شرایط فیزیکی و ... طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال، لباس کار زنانه تفاوت های زیادی با لباس کار یک خیاط لباس جین و همچنین لباس اتاق عمل با لباس یک مهندس عمران خواهد داشت.
در عین حال مشاغلی هستند که نیاز به یونیفرم خاصی دارند، یعنی همه مشاغل حرفه ای نیاز به لباس حرفه ای و مناسب برای آن شغل دارند، مثلا لباس غواصی با لباس آتش نشانی چه تفاوتی با لباس رادیواکتیو دارد. عایق؟
راحتی و حجم تبادل حرارت
لباس کار را با توجه به فصلی که در آن هستید انتخاب و تغییر دهید، مثلاً لباس کار زمستانی برای پوشیدن در فصل بهار و تابستان مناسب نخواهد بود.
راحتی چیز مهمی است، هنگام خرید باید به راحتی تعویض لباس توجه کنید، اگر احساس سختی کردید از پوشیدن لباس خودداری می کنید و این بر حریم خصوصی شما تأثیر منفی می گذارد و به این معنی است که امنیت را از دست خواهید داد و جان خود را به خطر می اندازید. پس سادگی را دست کم نگیرید.
قیمت لباس کار
اگر بخواهیم در مورد ارزش لباس کار سوالی را مطرح کنیم باید به خیلی چیزها توجه کنیم. ارزش لباس کار را با چه ویژگی یا ارزشی باید سنجید؟ همه ما می دانیم که در هر چرخه تولید سیستم، قیمت با تجهیزات اصلی ارتباط مستقیم دارد و البته این مهم است که سازنده صادق باشد یا نه. در هر صورت قیمت رابطه مستقیم و گویا با مواد اولیه در زنجیره تامین دارد.
در خرید لباس کار بهتر است قیمت لباس کار را پارامتر خرید در نظر نگیرید زیرا اگر تنها بر این اساس انتخاب کنید مقدار مورد نظرتان کاهش پیدا می کند و از طرفی توسعه پیدا می کنید. . شما تجهیزات مناسبی نمی خرید خوب است محصولات مختلف را بررسی کنید و عمدا خرید کنید و قیمت لباس کار پارامتر مهمی برای انتخاب شما نباشد.

  • محمد مارانی