بلاگ

  • ۰
  • ۰

در بسیاری از محیط‌های صنعتی و آزمایشگاه‌ها، مواد شیمیایی از انواع مختلف مانند اسیدها، بازها، حلال‌ها و غیره مستقیماً با کارکنان در تماس بوده و خطرآفرین هستند.
در این مناطق تجهیزات حفاظتی مانند دستکش محافظ، ماسک تنفسی و فیلتر شیمیایی، لباس های شیمیایی، کفش های مقاوم در برابر اسید و ... مورد نیاز است.
سایش شیمیایی، از نظر مواد و پوشش بیرونی، چندان گسترده نیست. مثلا لباس کار ضد حلال یا ایمنی باز نداریم و فقط در لباس کار ضد اسید با روکش پی وی سی خلاصه می شود. در اینجا می خواهیم یکنواخت ضد اسید با روکش PVC را به شما معرفی کنیم:
لباس کار عمومی با کلاه مقاوم در برابر اسید
این محصول یک لباس یا ساری از پارچه پی وی سی می باشد. پلی وینیل کلراید یا پی وی سی ساده در مواجهه با اسیدها مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.
زیپ فلزی با روکش تنها قسمت بازشوی این محصول است و سایر قسمت ها از جمله دست و پا کاملا پوشیده شده است.
برای محافظت کامل از سر، کلاهی به قسمت بالایی آن وصل می شود که قابل برداشتن نیست و تمام سر را به جز صورت می پوشاند.
این محصول از نظر طراحی و ظاهر شبیه به لباس پرواز است با این تفاوت که در تولید آن از نوعی پارچه کاغذی استفاده شده است.
این پارچه سوراخ های کوچکی برای عبور هوا دارد. اما برای محافظت بیشتر با لایه نازکی از لایه نایلونی این منافذ بسته می شود و در نتیجه این محصول تبادل هوا با محیط را ندارد.
باز هم مانند سوتین یک زیپ سفید به طول 60 سانتی متر جلوی این لباس وجود دارد که تمام طول زیپ به رنگ سفید پوشانده شده است. سرآستین ها و سجاف ها دارای نوارهای کشسانی هستند که از آلودگی و مواد مضر مانند مواد ضدعفونی کننده به لباس کار جلوگیری می کند. کاپوت این محصول به بدنه چسبانده شده و قابل جدا شدن نیست.

لباس های یکبار مصرف تایوک یکی از پرکاربردترین لباس های یکبار مصرف می باشد که در مدت زمان کوتاهی می تواند به خوبی جا بیفتد.
لباس کار یک تکه، جلو زیپ دار، قلاب دار و کش دار در مچ پا و پا برای تناسب و راحتی بهتر است و به گونه ای طراحی شده است که امکان حرکت آسان فرد داخل را فراهم می کند.
جنس این کت و شلوار شیمیایی از پلی کربنات بوده و با حفاظت ایمنی انواع 5 و 6 محافظت خوبی در برابر آلودگی های رادیواکتیو کمی دارد.
درپوش این فرم کار از نوع ارگونومیک 3 تکه است که امکان حرکت سر کاربر را بدون ایجاد مانع در دید فراهم می کند.
لباس کار فرم تایوک دارای استانداردهای EN 1073-2:2002, EN1149-1:1995 می باشد.
از لباس های یکبار مصرف کنه نیز می توان به عنوان محافظت مناسب در برابر میکروارگانیسم ها و عوامل بیولوژیکی استفاده کرد.
این نوع تجهیزات در کاربردهای مبارزه با عوامل بیولوژیکی، نفت و فرآورده های نفتی، رنگ های پودری و مایع، دامپروری و دامپزشکی، فعالیت های آلوده به مواد شیمیایی و غیره بسیار مفید هستند.

  • ۰۲/۱۱/۲۰
  • محمد مارانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی